PERS EN MEDIA

Het laatste nieuws, bedrijfsinformatie en berichten uit de media over Newgen Payments. Wij zijn FinTech & E-Commerce Experts in geavanceerde betaalplossingen, E-Commerce optimalisatie- en Fraude Preventie oplossingen voor merchants, financiële instellingen en retailers.

Newgen company CEO Sunil Jhamb

Amsterdam, 2 Augustus 2017

Newgen press windmill icon

12 Januari 2016, Amsterdam en Delhi

Newgen Payments, een innovatieve E-Commerce solutions startup, gevestigd in Amsterdam en Delhi, betreedt de Nederlandse markt. De kick-off vindt plaats tijdens de Webwinkel Vakdagen op 20 en 21 Januari 2016 in de Jaarbeurs Utrecht.

Newgen adviseert merchants daarnaast over hoe de Indiase markt te betreden. Dé wereldwijd snelst groeiende E-Commerce markt met een zeer breed scala aan betaalmethoden. Ook helpt Newgen met het verkrijgen van vergunningen en permissies van de lokale autoriteiten in India. Newgen Payments wordt mede geïnitieerd door Jan Manten, Co-founder & voormalig CEO GlobalCollect.

Newgen company CEO Sunil Jhamb

Amsterdam, 14th December 2015

Sunil Jhamb, Newgen Payments: Merchants want to be able to accept payments via whichever channel they serve

Could you briefly describe Newgen’s business approach and target audience?
Newgen is focused on providing an end-to-end ecommerce solution for SMEs in India and the Netherlands, expanding to other European countries in 2016. Unlike most players in the space, we have a managed service approach, doing all the heavy lifting for our merchants. We provide ecommerce design and hosting, payments, and a range of digital marketing services.

By this we not only fully optimise our merchant’s conversion rate, we actually generate conversion by attracting online shoppers to our merchants’ websites through a unique portfolio of digital marketing services.

Newgen Payments Logo

Amsterdam, 21st May 2015

Jan Manten, founder & former CEO of GlobalCollect, has announced that he has invested in Newgen Payments, a New Delhi and Amsterdam-based Online Payments and E-Commerce solution provider that provides a 360° approach in taking brick-and-mortar merchants online quickly and seamlessly.

The entire world is shifting from offline to online. To be successful, merchants in all industries need to ride the E-Commerce wave or risk losing out on the increasing number of online customers. India is the next great frontier for the global E-Commerce market, and Newgen is uniquely situated to take advantage of the growing need for end-to-end solutions.

In het Nieuws

Newgen press thepaypers icon